Opinie i rekomendacje w biznesie.

opinie-usmiechyNikt nie może podważyć znaczenia jakie ma pozytywna opinia lub rekomendacja wystawiona firmie przez zadowolonego klienta. Niezależnie w jakiej branży działa firma i co oferuje na runku  zdaje sobie sprawę, że każdy, również jej produkt czy usługa ma swoje wady i zalety. To, że klient w swoim odczuciu uważa produkt firmy X za lepszy od produktu wytwarzanego przez firmę Y jest zupełnie naturalne. Jesteśmy różni i dla każdego z nas będzie się liczyło coś innego. Dla jednych będzie to funkcjonalność produktu dla innych estetyka jego wykonania. Dzięki temu jeden typ produktu czy usługi może oferować do sprzedaży wiele firm i każda znajdzie grono swoich odbiorców. Preferencje i upodobania klientów owocują pozytywnymi opiniami wystawianymi produktowi, który spełnił ich subiektywne oczekiwania. Nikt nie wypuszcza negatywnych opinii o produkcie tylko dlatego, że woli produkt innej firmy. Sytuacja zmienia się diametralnie, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy, niedziałający. Wówczas klient ma słuszne powody by być złym na firmę, czuć rozczarowanie z powodu źle ulokowanych pieniędzy.  Ma wówczas prawo nie tylko do zwrotu zakupionego towaru, czy rekompensaty (dot. szczególnych sytuacji). Wystawia bardzo często produktowi i firmie niepochlebną opinie. Taka sytuacja nie jest korzystna dla nikogo. Klient jest zawiedziony a firma wie, że jedna zła opinia często przeważa 10 pozytywnych. Zanim wypuścimy produkt czy usługę do sprzedaży przetestujmy ją! Łatwo jest zbierać pozytywne opinie i rekomendacje od klientów zadowolonych. Jeśli jednak w całej masie pozytywnych rekomendacji trafi się jedna negatywna, trudno będzie firmie zatrzeć zły ślad na nadszarpniętej renomie.

 

Może Ci się również spodoba